Kosten bellen klantenservice Vodafone voortaan per gesprek

Kosten bellen klantenservice Vodafone voortaan per gesprek

Gepubliceerd: donderdag, 08 september 2011
Door: Marco Mekenkamp

Share |

Vanaf vandaag publiceert Vodafone in Nederland online actuele informatie over de gemiddelde wachttijden bij de klantenservice. Daarnaast gaat Vodafone betaalde gesprekken met de klantenservice per gesprek in plaats van per minuut afrekenen.

Alle klanten, dus ook prepaid gebruikers, waarvoor geldt dat klantenservice een betaalde dienst is, betalen een vast tarief van 45 cent per gesprek. Deze initiatieven zijn de eerste in een reeks ter verbetering van de klantervaring via onder andere de telefonische klantenservice, de online webcare, de winkelvloer en via de partnerkanalen, zo stelt Vodafone.

De wachttijden die Vodafone publiceert zijn de gemiddelde wachttijden gedurende het afgelopen half uur van de telefonische klantenservice en de actuele verwachte responsetijd via e-mail. Door de gemiddelde wachttijd te tonen, biedt Vodafone zijn klanten de mogelijkheid om te kiezen wanneer en via welk medium (telefoon of e-mail) ze de klantenservice benaderen.

De stappen die Vodafone vandaag aankondigt zijn voortgekomen uit klantonderzoek dat Vodafone continu uitvoert. Hieruit bleek dat klanten meer informatie willen over de klantenservice. Vooral inzicht in wachttijden en controle op kosten scoorden hoog in deze onderzoeken. Vodafone realiseert zich dat een gemiddelde wachttijd incidenteel ook kan inhouden dat een persoonlijke ervaring van een klant toch afwijkt. Wel hoopt Vodafone op deze manier beter aan te sluiten bij de verwachtingen van klanten die met de adviseurs contact opnemen.


Reacties (1)

Door Godver - maandag, 12 september 2011 14:04

het beeld ververst steeds dus kan ik amper een normaal bericht acterlaten! #FAIL. Probleem is dat Vodafone steeds zegt dat ik spoedtegoed moet opwaarderen, wanneer ik dat doe, hoor ik dat mijn Beltegoed te hoog en ik dus geen gebruik kan maken.... Dus ik bel naar de klantenservice en die blijkt momenteel buitendienst te zijn! En nog steeds kan ik niet bellen!

Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen