T-Mobile en Lufthansa werken samen voor Fashion Fusion

T-Mobile en Lufthansa werken samen voor Fashion Fusion

Gepubliceerd: maandag, 31 juli 2017
Door:

Share |

Om technologie en de modewereld met elkaar te verbinden, organiseert de moederorganisatie van T-Mobile Nederland - Deutsche Telekom - de tweede editie van de Telekom Fashion Fusion-wedstrijd. Dit jaar heeft Deutsche Telekom er samen met Lufthansa voor gekozen om, naast de eigenlijke wedstrijd, met nog een nieuwe, exclusieve uitdaging te komen.

Het doel van de Fashion Fusion-wedstrijd is de ontwikkeling van relevante, functionele, duurzame en bovenal slimme mode te promoten. Geheel in lijn met de slogan voor dit jaar – Technology becomes Fashion – spelen de naadloze integratie van technologie en de noodzaak om vanaf het eerste concept tot en met het moment dat het product gereed is voor de markt de verkoopbaarheid niet uit het oog te verliezen een centrale rol bij het kiezen van de drie uiteindelijke winnaars.

“Digitalisering en telecommunicatie revolutioneren de mode-industrie. Moderne technologie verandert de manier waarop mensen kleren gebruiken, dragen en kopen, en de manier waarop mode in de markt wordt gezet. Dit wordt mogelijk gemaakt door technologieën als narrowband-IoT” zegt Claudia Nemat, lid van de raad van bestuur van Deutsche Telekom met als portefeuille Technologie en Innovatie. “Ik verheug me er al op om de nieuwe innovatieve oplossingen van dit jaar ons dagelijkse leven te zien verrijken. En dit jaar hebben we weer sterke partners naast ons. Lufthansa heeft ermee ingestemd onze eerste exclusieve partner te worden die de Fashion Fusion-wedstrijd in de praktijk gaat toepassen om de klantbeleving van haar passagiers door middel van digitale technologieën verder te verbeteren."

Het doel van de exclusieve “Telekom Fashion Fusion & Lufthansa FlyingLab” uitdaging is innovaties vinden die geschikt kunnen zijn voor praktisch gebruik door de bemanning en/of passagiers van de luchtvaartmaatschappij. Zulke innovaties kunnen bijvoorbeeld het gebruik van intelligente stoffen in de uniformen van Lufthansa omvatten, of optimalisatietechnologieën die gezondheid en welzijn tijdens lange vluchten optimaliseren, slimme apparaten die de communicatie aan boord ondersteunen, of zelfs creatieve entertainmentoplossingen.

“Vliegen en mode zijn sterk met elkaar verbonden”, zegt Dr. Torsten Wingenter, Senior Director Digital Innovations bij Lufthansa Group. “Lufthansa kent al 60 jaar een traditie van haute-couture uniformen. Een uniform ontwikkelen dat ook een toonbeeld is van digitaal ontwerp is een logische ontwikkeling binnen die traditie en past perfect binnen onze digitaliseringscampagne. Wij willen graag ontdekken hoe we onze bemanning het beste kunnen helpen om onze passagiers nog beter van dienst te zijn in een gedigitaliseerde wereld. Wij nemen graag deel aan de uitdaging om het Lufthansa FlyingLab met veel innovatieve ideeën te verrijken."

Iedereen die wil meedoen aan de exclusieve uitdaging moet zich voor 15 augustus 2017 inschrijven. De eerste prototypes worden in januari 2018 grondig getest in het Lufthansa FlyingLab tijdens de speciale vlucht naar de Las Vegas Consumer Electronics Show (CES). Via haar FlyingLab biedt de Lufthansa Group speciale vluchten aan naar geselecteerde internationale evenementen waarin de passagiers de kans hebben om nieuwe producten en diensten in de lucht uit te proberen en te ervaren.

Na de exclusieve Lufthansa Challenge begint de algemene Telekom Fashion Fusion-wedstrijd. Creatieve geesten uit heel Europa mogen hun ideeën voor het combineren van hightech met mode tot en met 31 oktober 2017 insturen.
De jury zoekt naar visionaire ideeën in drie categorieën:

  • Connected devices & slimme accessoires
  • Haute Couture & Showmode
  • Bedrijfsoplossingen & slimme services

Net als vorig jaar selecteert een deskundige jury tien finalisten die van februari tot en met mei 2018 coaching en ondersteuning krijgen om hun projecten via een serie masterclasses van experts uit de industrie en de modewereld te ontwikkelen. De Telekom Fashion Fusion-wedstrijd wordt gesponsord door Adidas, Intel, Lufthansa en WIRED Germany, en door de Premium Exhibition modeshow.


Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen