Status van de OV-chip mobiel

Status van de OV-chip mobiel

Gepubliceerd: maandag, 24 juli 2017
Door:

Share |

Het gaat alles behalve goed met de test van OV-chip mobiel. De nieuwe manier van betalen in het openbaar vervoer wordt nog door maar 4700 mensen gebruikt, zo laat Translink (het bedrijf dat de betalingen in het openbaar vervoer regelt) weten.

Even na de start van OV-chip mobiel op 22 mei constateerde Translink dat het aanmeldproces nog niet goed verliep. Met name een aantal van de reizigers met een abonnement van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom konden het aanmeldproces voor OV-chip mobiel niet volledig doorlopen. Dat was destijds reden om het aanmeldproces voor abonnementhouders van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom tijdelijk dicht te zetten. Deze abonnementhouders konden zich wel als geïnteresseerde registreren.

De reizigers die OV-chip mobiel wel hebben geïnstalleerd, kunnen hier gewoon mee reizen. Inmiddels zijn er 4.700 mensen die zich succesvol hebben aangemeld voor OV-chip mobiel, daarvan zijn er ruim 2.300 KPN-klanten en ruim 2.400 Vodafone klanten. Met OV-chip mobiel zijn al meer dan 22.000 reizen in het OV gemaakt.

De afgelopen periode hebben Translink en KPN hard gewerkt om het aanmeldproces voor de klanten van KPN, Telfort, Simyo en Yes Telecom stabieler, sneller en gebruiksvriendelijker te maken. Op dit moment worden deze vorderingen getest met een groep reizigers die eerder heeft aangegeven interesse te hebben in reizen met OV-chip mobiel.


Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen