0900-nummers soms duurder dan verwacht

0900-nummers soms duurder dan verwacht

Gepubliceerd: maandag, 10 juli 2017
Door: Pieter Waasdorp

Share |

VraagAlex heeft ruim 250 0900-nummers gebeld om de tarieven te controleren. Daaruit blijkt dat een aangekondigd tarief van 35 cent per gesprek in werkelijkheid een lokaal tarief kan betekenen. Daarnaast blijkt ook dat een lokaal tarief in werkelijkheid een hoger tarief kan betekenen.

Bedrijven Knippr, Ben en Abonnementenland gaven vorige week beide nog de melding “de kosten voor dit informatienummer zijn 35 cent per gesprek” of “45 cent per gesprek”. Beide nummers werden in werkelijkheid voor het lokale tarief afgerekend. TUI en OV-chipkaart melden de sociale media dat de klantenservice tegen lokale kosten gebeld kon worden maar rekende in werkelijkheid nog 50 en 70 cent per gesprek af.


Reacties (2)

Door Alexander van Dijl - dinsdag, 11 juli 2017 11:41

Dankjewel voor jouw reactie, Philippe. De nummerhouders geven de schuld een de telecomprovider en de telecomprovider legt de schuld vervolgens weer terug. ACM doet hier tot nu toe niets mee.

Door Philippe Chabot - maandag, 10 juli 2017 12:37

Wel een erg karig artikel: geen enkele verdere informatie: - wat zeiden de betreffende bedrijven (nummerhouders) er zelf van? - is dit gemeld aan de een of andere autoriteit, en welke dan? - wat gaf die autoriteit voor commentaar? - is dit strafbaar? - krijgt dit muisje een staartje? - wie stelt die tariefmelding eigenlijk in: de telecomprovider (en waarom komt de melding dan niet overeen met de rekening) of de houder van het nummer?

Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen