KPN ontslaat 300 mensen

KPN ontslaat 300 mensen

Gepubliceerd: maandag, 12 juni 2017
Door: Pieter Waasdorp

Share |

Het grootste telecombedrijf van Nederland, KPN, grijpt in en sluit begin volgend jaar de afdeling klantenservice in Eindhoven. Vorige week zijn de betrokken werknemers door KPN op de hoogte gesteld van hun voornemen. Ongeveer 177 fte’s dreigen hiermee verloren te gaan en zo’n 300 mensen verliezen hun baan. Voor hen treedt een sociaal plan in werking.

KPN meldt dat het steeds minder telefoontjes krijgt omdat veel klanten zaken via de KPN website of apps zelf afhandelen. Daarnaast werkt de verbeterede klanttevredenheid dempend op het aantal telefonische klachten. Door deze daling van 40 procent kan nu de taken van Eindhoven eenvoudig door de andere twee call centers van KPN in Enschede en Groningen overgenomen worden. Klanten merken niets van de sluiting, omdat KPN belooft dat de telefoon nog even snel opgenomen wordt.


Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen