Meer omzet maar ook meer verlies voor Spotify

Meer omzet maar ook meer verlies voor Spotify

Gepubliceerd: maandag, 22 mei 2017
Door: Pieter Waasdorp

Share |

Op dit moment heeft de Zweedse muziekstreamingsdienst Spotify wereldwijd rond de 50 miljoen betaalde abonnees. Daarnaast gebruiken ongeveer hetzelfde aantal mensen de dienst gratis, waarbij van tijd tot tijd advertenties worden getoond. Insiders melden dat Spotify in 2016 een omzet van 2,9 miljard euro heeft gehad. En dat is 49 procent meer dan in 2015.




Wel lijkt Spotify de kosten niet onder controle te hebben. De dienst maakt een operationeel verlies van tussen de 300 en 400 miljoen euro. Bijna een verdubbeling ten opzichte van 2015. De vraag is natuurlijk of Spotify ooit winst gaat maken. Zeker nu de concurrentie van bijvoorbeeld Apple Music toeneemt.


Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen