Marktplaats heeft door mobiele bezoekers het grootste bereik

Marktplaats heeft door mobiele bezoekers het grootste bereik

Gepubliceerd: zaterdag, 15 april 2017
Door: Pieter Waasdorp

Share |

De bereikscijfers van NOBO (het Nederlandse Online Bereiksonderzoek van de grootste Nederlandse mediabedrijven) laat zien dat Marktplaats in maart 2017 het grootste bereik heeft gerealiseerd. Meer dan de helft (51,3 procent) van alle Nederlanders (6+) bezocht in maart het online handelsplatform, dat daarmee onder meer de grootste nieuwsites Nu.nl (46,5 procent) en NOS.nl (40,9 procent) achter zich laat. Marktplaats bereikt maandelijks ruim 8 miljoen unieke bezoekers.

De meeste unieke bezoekers komen op Marktplaats.nl via een mobile device (43,5 procent, waarvan 27,8 procent via smartphone) en 29,6 procent via desktop. Bezoekers met een smartphone realiseren verreweg de meeste pageviews, bijna 1,5 miljard (64 procent). Van alle maandelijkse 2,3 miljard pageviews komt 84 procent van ingelogde bezoekers.

Robert Franke, Head of Agency & Programmatic Sales: “Nederlanders zijn echte handelaren, dat blijkt maar weer eens uit de NOBO-metingen. Een online handelsplatform wordt in ons land vaker bezocht dan de grootste nieuwssites. Om als Marktplaats top of mind te blijven zijn we continu in ontwikkeling om de gebruikerservaring nog beter te maken en starten we tijdens Pasen met een nieuw campagnemoment op TV, radio en online. Dit moment haakt in op het komende mooie weer en heeft als thema ‘Erop uit’. We gaan Nederlanders inspireren om nog vaker, op meer verschillende momenten, Marktplaats te gebruiken. Denk hierbij aan een camper voor je vakantie, een tentje voor je festival, een parasol, een paraplu, een barbecue, wandelschoenen en een vakantiehuisje.”

Toegevoegd bereik
Het grote bereik van Marktplaats zorgt ervoor dat bij online campagnes het handelsplatform het grootste toegevoegde bereik levert binnen de mediamix. Marktplaats voegt bijvoorbeeld 19.3 procent toe aan het bereik van NU.nl. Aan NOS.nl is dat 23.5 procent, aan Buienradar 29,4 procent en 28,1 procent aan De Telegraaf.


Reacties (1)

Door annabel - zaterdag, 15 april 2017 19:23

Zou ze nog niet gratis willen hebben van MP....2de hands bah,al dat vreemde DNA eraan en bacterien iiieeeuuuwwwwwwwww.

Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen