Youfone koopt telecom, internet en tv-aanbieder Mobicross

Youfone koopt telecom, internet en tv-aanbieder Mobicross

Gepubliceerd: maandag, 27 maart 2017
Door: Pieter Waasdorp

Share |

Mobiele provider Youfone heeft de onderhandelingen rond met Mobicross, een telefonie, internet en tv-aanbieder ontstaan in 2001 vanuit Euphony Benelux. Vanaf heden neemt Youfone de klanten van het bedrijf over. Daarmee doet Youfone een strategische stap om haar ambities in de internet, mobiele en OTT tv-markt te realiseren.

Opererend op het KPN-netwerk heeft Youfone zich stevig in de markt gevestigd als mobiele aanbieder van sim only abonnementen. Daarnaast heeft Youfone de ambitie om televisie kijken ‘as we know it’ te veranderen. Achter de schermen werkt de organisatie in samenwerking met technologiebedrijf Huawei aan een digitaal platform dat toegang biedt tot live-televisie, video on demand, apps en games. De gebruiker heeft de mogelijkheid om specifieke content af te nemen. In een later stadium wordt het zelfs mogelijk om binnen Nederland op ‘any device, anywhere’ televisie te kijken. Ook zal Youfone breedband internet leveren aan haar klanten.

De nieuwe aanwinst van Youfone is een weloverwogen koop. ‘’Mobicross maakt ook gebruik van het KPN-netwerk. Omdat deze infrastructuur er al ligt kunnen wij sneller de internet en tv-markt betreden. Bovendien zitten er een mooi aantal mobiele klanten in de base die wij eenvoudig kunnen integreren bij onze mobiele diensten. De klanten van Mobicross zullen nauwelijks iets van de overname merken.’’ Aldus Valentijn Rensing, CEO van Youfone.

De organisatie verwacht dat haar verruimde klantenbestand door de productverbreding van mobiel met internet en OTT tv exponentieel zal groeien naar een paar honderd duizend gebruikers, die van meerdere Youfone diensten gebruik zullen maken. Over de uiteindelijke koopprijs doen beide partijen geen uitspraak.


Reacties (1)

Door Massri - dinsdag, 28 maart 2017 16:13

Als er een organisatie is die je niet moet vertrouwen, dan is het Youfone wel. Ik heb een dataplafond ingesteld voor mijn databundel. Deze staat plotseling uit en ik heb € 110,- aan extra kosten buiten de bundel gemaakt. Ik heb normaal een bundel van 6000 Mb. Bij mijn vorige provider had ik een bundel van 4000 Mb. Dit was voldoende. Wel erg vreemd dat ik nu dan meer dan 7000 Mb (6000 + 1000 buiten de bundel) heb verbruikt. Op internet regent het dezelfde klachten. Goedkoop is duurkoop blijkt hier ook weer. In het begin is het leuk en aardig, en vervolgens is het altijd de schuld van de klant.

Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen