Youfone koopt telecom, internet en tv-aanbieder Mobicross

Youfone koopt telecom, internet en tv-aanbieder Mobicross

Gepubliceerd: maandag, 27 maart 2017
Door: Pieter Waasdorp

Share |

Mobiele provider Youfone heeft de onderhandelingen rond met Mobicross, een telefonie, internet en tv-aanbieder ontstaan in 2001 vanuit Euphony Benelux. Vanaf heden neemt Youfone de klanten van het bedrijf over. Daarmee doet Youfone een strategische stap om haar ambities in de internet, mobiele en OTT tv-markt te realiseren.

Opererend op het KPN-netwerk heeft Youfone zich stevig in de markt gevestigd als mobiele aanbieder van sim only abonnementen. Daarnaast heeft Youfone de ambitie om televisie kijken ‘as we know it’ te veranderen. Achter de schermen werkt de organisatie in samenwerking met technologiebedrijf Huawei aan een digitaal platform dat toegang biedt tot live-televisie, video on demand, apps en games. De gebruiker heeft de mogelijkheid om specifieke content af te nemen. In een later stadium wordt het zelfs mogelijk om binnen Nederland op ‘any device, anywhere’ televisie te kijken. Ook zal Youfone breedband internet leveren aan haar klanten.

De nieuwe aanwinst van Youfone is een weloverwogen koop. ‘’Mobicross maakt ook gebruik van het KPN-netwerk. Omdat deze infrastructuur er al ligt kunnen wij sneller de internet en tv-markt betreden. Bovendien zitten er een mooi aantal mobiele klanten in de base die wij eenvoudig kunnen integreren bij onze mobiele diensten. De klanten van Mobicross zullen nauwelijks iets van de overname merken.’’ Aldus Valentijn Rensing, CEO van Youfone.

De organisatie verwacht dat haar verruimde klantenbestand door de productverbreding van mobiel met internet en OTT tv exponentieel zal groeien naar een paar honderd duizend gebruikers, die van meerdere Youfone diensten gebruik zullen maken. Over de uiteindelijke koopprijs doen beide partijen geen uitspraak.


Reacties (2)

Door GertC - dinsdag, 05 september 2017 14:18

Je hebt het 100% gewonnen via de geschillencommissie en alles terug gekregen, las ik in de Stekeligheden van de Consumentengids. Proficiat dit moeten meer mensen doen, zoals ik ook ga doen, lees maar: In het buitenland heb ik voor de zekerheid een 500Mb bundel bijgekocht toen ik nog 250Mb over had in de Youfone app. Twee uur na aankoop krijg ik twee waarschuwings SMSjes voor 80% en 100% bundel verbruik. In de Youfone app staat dan 350Mb 'buiten de bundel'kosten en een totaal onaangeroerde 500Mb extra bundel ! Achteraf blijkt dat Youfone een adminstratief probleem toegeeft met de buitenlandse providers die 'te laat hun gegevens aanleveren'. Je mag raden wie Youfone voor dit adminstratieve probleem wil laten opdraaien? Ik veklap het antwoord: De klant die een 1500Mb bundel heeft gekocht en die daarvan in de factuur die volgt 1350Mb blijkt te hebben verbruikt. Mijn klacht hierover heb ik kenbaar gemaakt via tweemaal een ticket en daarna op klachtencompas, maar Youfone lijkt te bestaan uit medewerkers die computer uitdraaien overschrijven ipv bovenstaande feiten serieus te nemen en er vervolgens op in te gaan. Ik ga dus net als Massri naar de geschillencommissie die dit wel serieus blijkt te nemen. Waarom spaart Youfone die €50,- extra niet uit als ze er duidelijk naast zitten vraag je je af ? Ik zal je het antwoord nogmaals verklappen: Youfone medewerkers schrijven computer uitdraaien over.

Door Massri - dinsdag, 28 maart 2017 16:13

Als er een organisatie is die je niet moet vertrouwen, dan is het Youfone wel. Ik heb een dataplafond ingesteld voor mijn databundel. Deze staat plotseling uit en ik heb € 110,- aan extra kosten buiten de bundel gemaakt. Ik heb normaal een bundel van 6000 Mb. Bij mijn vorige provider had ik een bundel van 4000 Mb. Dit was voldoende. Wel erg vreemd dat ik nu dan meer dan 7000 Mb (6000 + 1000 buiten de bundel) heb verbruikt. Op internet regent het dezelfde klachten. Goedkoop is duurkoop blijkt hier ook weer. In het begin is het leuk en aardig, en vervolgens is het altijd de schuld van de klant.

Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen