Belcentrale wint kort geding van KPN en Telfort

Belcentrale wint kort geding van KPN en Telfort

Gepubliceerd: woensdag, 28 oktober 2015
Door: Pieter Waasdorp

Share |

KPN en Telfort spanden samen een kortgeding aan tegen Belcentrale BV over vermeende misleidende reclame en ‘slamming’. Dit laatste is het overzetten van gebruikers naar een andere telecomprovider zonder uitdrukkelijke toestemming. Volgens Belcentrale zijn KPN en Telfort op alle punten in het ongelijk gesteld.

Wij ontvingen hierover het volgende opmerkelijke persbericht dat wij gaan delen:


Reacties (5)

Door sjakko - donderdag, 27 juli 2017 17:57

k ben al 15 jaar een trouwe klant van de KPN, ik heb bij KPN een belabbonement, sinds 2 jaar heeft mijn man dit abbonement laten omzetten in een KPN winkel naar een internet plus bel abbonement. De medewerker heeft ook mijn mans rekeningnummer gevraagd voor het abbonement. Toen het abbonement was overgezet waren wij 1 week niet telefonisch bereikbaar, want wat bleek nou KPN had ons een nieuw telefoonnummer gegeven, zonder dat wij hier zelf om hadden gevraagd. Ook zijn wij niet door KPN geinformeerd hierover niet via een brief, niet via een telefoontje helemaal niets. 2 weken geleden ontvang ik een factuur van de KPN. In alle jaren dat we abbonee zijn hebben wij nooit een factuur ontvangen. De factuur hoorde bij ons ´oude´nummer wat wij al 2 jaar niet meer gebruiken. Wat blijkt nou mijn man en ik betalen allebei 2 jaar lang 50 euro per 2 maand. Terwijl het ´oude ´nummer niet eens meer in gebruik is. Ik betaal al 2 jaar lang gratis 50 per 2 maanden aan KPN. Herhaaldelijk heb ik contact opgenomen met de KPN winkel, herhaaldelijk heb ik contact opgenomen met de klantenservice van KPN maar elke keer krijg ik een onklantvriendelijke vrouw aan de telefoon die al 3 keer de telefoon erop heeft gegooid omdat ze zegt dat ze mij niet kan helpen en het was mijn fout dat ik dit niet eerder heb ontdekt. Ik wil dat geld wat ik 2 jaar lang voor niets heb betaald terugkrijgen. ik ga naar Belcentrale anders

Door M Jansen - dinsdag, 05 april 2016 13:33

Belcentrale.nl is 1 grote oplichting. Kreeg net er 1 aan de telefoon van hen die mij doodleuk verkondigde dat KPN hun ISDN lijnen "zéér binnenkort de grond uit haalt" en dat VOIP en/of glasvezel het enige was dan nog. Dat alles zou in een kortdurend gesprek worden duidelijk gemaakt. Op mijn vraag wanneer de KPN dit dan zou doen, werd geantwoord "Zeer binnenkort!". Dat dit soort oplichters blijkbaar gewoon hun gang mogen gaan is ongelofelijk!

Door boy van zuylen - dinsdag, 22 maart 2016 18:39

Mensen van belcentrale zijn de zelfde call centers als voordeelregeling.nl. Stelletje telefonie criminelen die via leugens contracten afpakken, slamming. Deze rechter heeft een bord voor zijn kop of woont in een grot. Recht systeem in NL deugt voor geen meter.

Door Van Der Burg - woensdag, 28 oktober 2015 13:40

KPN kan beter zijn tijd en energie steken in klantenservice. Het wordt tijd dat Carlos Slim de boel opkoopt en die ambtenaren bende uitmest.

Door Kenner - woensdag, 28 oktober 2015 13:21

Als kenner van de markt moeten we dan wellicht vaststellen dat de rechter niet altijd recht spreekt want ik ken genoeg slamming verhalen van Belcentrale. Jammer dat dit soort partijen actief zijn in de markt.

Plaats een reactie

Naam *
E-mailadres *
Reactie *
Vraag een nieuwe afbeelding aan.
Vul hierboven de tekens in die op het plaatje hiernaast te zien zijn *
Schrijf mij in de voor de Telecomjournaal nieuwsbrief.
Ik heb de voorwaarden gelezen en verklaar hiermee akkoord te gaan.
Velden gemarkeerd met een * zijn verplichte velden.



Divide Internetoplossingen